• Presenterer forskning live på nett

    Sølvi Solvoll deler forskningsresultater med reiselivsgründere i direkte møte på nettet.

  • Testing underveis gir bedre innovasjon

    Opplevelsesbaserte bedrifter er avhengige av å utvikle produktene sine i takt med skiftende tider, nye trender og andre kunder. En ny studie fra Nordlandsforskning og Handelshøgskolen Nord Universitet viser at testing undervegs i utviklingsarbeidet smaker mer enn det koster.

  • Vil ha din mening om cruiseturisme

    Hva skal til for å lykkes med cruiseturisme (inkludert Hurtigruten) langs norskekysten? En nasjonal spørreundersøkelse skal finne svarene.

  • Values and concern: Drivers of innovation in experience-based tourism

    Researchers Hindertje Hoarau-Heemstra and Dorthe Eide from the Northern InSights Project discuss the role of values and concern as drivers of innovation in tourism, in an article recently published in Tourism and Hospitality Research.

  • Fra ide til suksess - Om å samskape verdifulle eventer

    Leder av arbeidspakke 2, professor Nina K. Prebensen har gitt bok om verdifulle eventer. Med nyere markedsføringsperspektiver, viser denne boken hvordan verdiskapingen skjer i samhandling mellom kunde, interessenter og selve eventet.

Viser fra 1 til 5, av 126 artikler

Nordlandsforskning
Postboks 1490

Norge

Besøksadresse:
Tlf:
E-post 

Bank konto: 411
NO/VAT 989 714 309 MVA
Personvern

Finansiert av: