Opplevelsesproduksjon

Innovasjon og verdiskaping gjennom design og eksternt samarbeid: case: opplevelseshotell. Levert ved Universitetet i Nordland, våren 2015, skrevet av Ylva Iversen og Maria Baardsgaard.

I sammendraget skriver Iversen og Baardsgaard:
Reiselivet i Norge i dag er i økende vekst. I reiselivet blir konkurransen stadig hardere, og det er viktig å differensiere seg fra konkurrenter og deres opplevelsestilbud. Norske hotell har de senere årene opplevd en økning på tre prosent, og noen hotell har utnyttet dette til å tilby egne reiselivsbaserte opplevelser. Det er hotellet som opplevelsestilbyder som er grunnlaget for denne oppgaven.

Oppgavens formål er å undersøke hvilke virkemidler hoteller kan bruke for å bli en arena for opplevelser, og hvordan de kan tilrettelegge for verdiskaping for kunden. For å undersøke dette temaet har vi kommet frem til følgende problemstilling:

"Hvordan kan hoteller designe og tilrettelegge for ulik verdiskaping for kunder gjennom opplevelsesprodukter?".

Fakta

Antall sider 89
Last ned PDF
Iversen og Baardsgaar

Opplevelser i nord


Norge

Besøk:
Tlf:
E-post

Personvern

Finansiert av: