Publikasjoner knyttet til Opplevelser i nord

Her finner du en oversikt over publikasjoner fra Opplevelser i nord. Savner du noe på listen, send e-post til .

Samarbeidsdrevne innovasjonsprosesser

Bacheloroppgave fra Ledelse og markedsføring i service- og opplevelsesøkonomi ved UiN, skrevet av Toril Amalie Furnes.

Kunnskapsflyt og nettverksbygging på tvers av reiselivsbedrifter på indre Helgeland

Masteroppgave i entreprenørskap, innovasjon og samfunn ved NTNU, skrevet av Annika Honggard.

Opplevelser i bibliotek

- En oppgave om opplevelsesøkonomiske trender og de utfordringer og muligheter dette medfører i utviklingen av arrangementstilbud i dagens folkebibliotek.

Business til Business relasjoner ved innovasjon og produksjon av opplevelsesbasert reiseliv

Case Widerøe 'Fly & Bike' og Hurtigrutens landbaserte opplevelser. Bacheloroppgave fra Ledelse og Markesdføring i service- og opplevelsesøkonomi, Handelshøgskolen ved Universitetet i Nordland, skrevet av Eva-Cathrine Bugten og Sara Kristin Hansen.

Opplevelsesverdi og tilfredshet

En masteroppgave levert våren 2015 ved UiT, Norges Arktiske universitet. En studie av hvilke faktorer som påvirker turistens verdioppfatning under nordlysopplevelsen.

Consumer immersion: a key to extraordinary experiences

Networking in the experience economy: scaffolded networks between designed and emerging regional development

Towards more intertwined innovation types: innovation through experience design focusing on customer interactions

Bokkapittel i boka: Handbook in the Experience Economy

Innovativ og opplevelsesbasert verdiskaping i reiselivsnæringen

For reiselivsnæringen er det å skape opplevelser som verdsettes av kundene, viktig for lønnsomheten. Opplevelsesverdi skapes i samspillet mellom kunde og tilbyder innenfor ulike typer av opplevelsesarenaer. For å kunne forstå hva som skjer, og hva som styrer et slikt samspill, er det nødvendig å studere prosessene og hvilke roller de enkelte aktørene spiller.

Creating Experience Value in Tourism

Turisme øker i omfang og får også økt vitenskapelig oppmerksomhet. Forskere mener at det er viktig å forstå bredden og dybden av kundens oppfattelse av verdien en feriereise gir, i tillegg til årsaker og konsekvenser av opplevelsesverdien.

Viser fra 21 - 30, av 69 publikasjoner

Opplevelser i nord


Norge

Besøk:
Tlf:
E-post

Personvern

Finansiert av: