Samarbeidsdrevne innovasjonsprosesser
Bacheloroppgave fra Ledelse og markedsføring i service- og opplevelsesøkonomi ved UiN, skrevet av Toril Amalie Furnes.
Her finner du en oversikt over publikasjoner fra Opplevelser i nord. Savner du noe på listen, send e-post til .
Søk i Publikasjoner:
Bacheloroppgave fra Ledelse og markedsføring i service- og opplevelsesøkonomi ved UiN, skrevet av Toril Amalie Furnes.
Masteroppgave i entreprenørskap, innovasjon og samfunn ved NTNU, skrevet av Annika Honggard.
- En oppgave om opplevelsesøkonomiske trender og de utfordringer og muligheter dette medfører i utviklingen av arrangementstilbud i dagens folkebibliotek.
Case Widerøe 'Fly & Bike' og Hurtigrutens landbaserte opplevelser. Bacheloroppgave fra Ledelse og Markesdføring i service- og opplevelsesøkonomi, Handelshøgskolen ved Universitetet i Nordland, skrevet av Eva-Cathrine Bugten og Sara Kristin Hansen.
En masteroppgave levert våren 2015 ved UiT, Norges Arktiske universitet. En studie av hvilke faktorer som påvirker turistens verdioppfatning under nordlysopplevelsen.
Bokkapittel i boka: Handbook in the Experience Economy
For reiselivsnæringen er det å skape opplevelser som verdsettes av kundene, viktig for lønnsomheten. Opplevelsesverdi skapes i samspillet mellom kunde og tilbyder innenfor ulike typer av opplevelsesarenaer. For å kunne forstå hva som skjer, og hva som styrer et slikt samspill, er det nødvendig å studere prosessene og hvilke roller de enkelte aktørene spiller.
Turisme øker i omfang og får også økt vitenskapelig oppmerksomhet. Forskere mener at det er viktig å forstå bredden og dybden av kundens oppfattelse av verdien en feriereise gir, i tillegg til årsaker og konsekvenser av opplevelsesverdien.
Opplevelser i nord
Norge
Besøk:
Tlf:
E-post
Personvern
Finansiert av: